Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
edu:start_egov [2018/11/26 23:51] – drahomir.chocholaty | edu:start_egov [2018/12/19 14:23] (aktuální) – odstraněno Jakub Klímek | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | ====== Kontext otevřených dat ====== | ||
- | |||
- | <WRAP center round tip 60%> | ||
- | Milý Drahomíre, | ||
- | |||
- | texty, které máme jinde spíše odkazuj, než zde opakuj. Na úvod dej text "Data neotevíráme pro srandu, ale proto, že jsou hybnou silou řady iniciativ, např.: ... seznam .. " - pro toho, kdo se chce rychle dozvědět, o čem to je. | ||
- | |||
- | Měj se hezky, | ||
- | |||
- | Tvůj PT. | ||
- | </ | ||
- | |||
- | |||
- | Digitalizace, | ||
- | |||
- | Významnou a podstatnou vlastností digitálního obsahu je jeho snadné opakovatelné používání a neomezené možnosti jeho dalšího zhodnocování. | ||
- | Informace v digitální podobě dostupné online přinášejí občanům nové způsoby přístupu k poznatkům a informacím, | ||
- | |||
- | Je tedy naprosto přirozené, | ||
- | Otevřená data se stávají nejen nedílnou součástí většiny oblastí veřejného života, ale v řadě oblastí jsou jejich nezastupitelným „hybatelem“ a „katalyzátorem“. | ||
- | |||
- | Otevřená data sehrávají různé role v závislosti na oblasti a účelu použití. Tyto role se formulovaly postupně v důsledku rozvoje a vývoje problematiky otevřených dat. | ||
- | * **Otevřená data jako nástroj transparentnosti** – začátky využívaní otevřených dat za účelem zviditelnění a zprůhlednění veřejné správy. Role využívaná zejména v oblasti open governmentu. | ||
- | * **Otevřená data jako „infrastruktura“** – souvisí s poznáním, že i jiná data než jenom data veřejné správy jsou zajímavá a užitečná, | ||
- | * **Otevřená data jako „normál“** – tady již nejde jenom o samotná data, ale zejména o jejich zhodnocení, | ||
- | |||
- | |||
- | V zásadě lze vazby a přesah otevřených dat vydefinovat v 5 oblastech: | ||
- | * [[edu: | ||
- | * [[edu: | ||
- | * [[edu: | ||
- | * [[edu: | ||
- | * [[edu: | ||
- | |||
- | |||